یک صادرکننده باید کشورهای هدف با اولویت تجاری که در سازمان توسعه تجارت ایران معرفی شده است یا کشورهایی که به شکل ظن و گمانه بازار هدف مفروض اش هستند را در گروه کالایی خود از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژی و ترازتجاری واردات و صادرات و آمار تولید آن کالا مورد بررسی قرار دهد تا بهتر بتواند انتخاب بازار هدف کند. در واقع صرف اینکه یک بازار هدف مانند مصر نیاز زیادی به خشکبار ایرانی دارد که البته فرصت بزرگی به عنوان یک بازار نوظهوریافته برای صادرکننده ایرانی است ولی دلیل بر بازار هدف مناسب بودن برای هر نوع صادرکننده ای نیست، به علت سطح روابط سیاسی پایین و مشکل اخذ ویزا برای ایرانیان این بازار نمی تواند اولویت اول یک صادرکننده ایرانی در شروع کار صادرات باشد، مگر با رویکرد استراتژی تمرکز بر روی بازارهای با رقابتهای فشرده کمتر، انتخاب استراتژی اقیانوس آبی و انتخاب بازاری که در آن جنگ رقابت کمتر است ولی قطعاً باید بخشی از انرژی بازاریابی خود را مصروف حل و فصل مسائل دیگری در اینگونه بازارها نماید.
انجام حداقل مطالعات کتابخانه ای در رابطه با آمار تولید، واردات و صادرات در کنار بررسی شرایط و سهولت دسترسی تجاری، سیاسی و سطح روابط در بازارهای هدف مورد نظر تقریبا” یکی از راههای سریع انتخاب بازار هدف بهینه است.
برای شناخت روند بازار و فرصت های موجود اولین گام مطالعه بازار صادرات کشور هدف است. دانستن فرصت های موجود و مقایسه با توانایی های صادراتی محصول خود به شما کمک می کند تا تصمیم درستی برای صادرات انتخاب کنید.
شناخت بازار هدف این امکان را به شما می دهد تا تحلیل درستی از انتخاب بازار هدف خود برای صادرات داشته باشید و با رویکرد مناسبی به این امر اقدام کنید.
مرکز شتاب تبریز این خدمت را برای شما تولیدکنندگان و بازرگانان محترم فراهم نموده تا مطالعه بازار را برای محصولات شما انجام دهد و در انتخاب بازار هدف کمک نماید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.