ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی به زیرساخت فرهنگی نیاز دارد

مرکز شتاب تبریز – رئیس اتاق ایران تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی را منوط به فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای فکری برای پذیرش و رسیدن به فلسفه وجودی آنها دانست.

به گزارش مرکز شتاب تبریز به نقل از نصر ، رئیس اتاق ایران در حاشیه برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و اشاره به ظرفیت بالای کشور در این صنعت، گفت: بالغ بر 90 درصد مواد اولیه مربوط به مربوط به مصالح ساختمانی در داخل کشور وجود دارد، بنابراین ساخت و تولید انواع مصالح برای کشور ارزآوری و اشتغال‌زایی بالایی دارد و در عین حال تولید ارزش‌افزوده می‌کند.
صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران به ظرفیت بزرگ صنعت ساختمان در کشور اشاره کرد و افزود: در این بخش استانداردهای بین‌المللی به خوبی رعایت می‌شود و امکان صادرات آن فراهم است.
او برای صادرات به منطقه اوراسیا و دریافت مجوزهای لازم در این حوزه گفت: برای دریافت مجوزها و استاندارهای لازم و ایجاد زمینه‌های صادرات به منطقه اوراسیا در اتاق ایران دوره‌های آموزشی طراحی شده و صاحبان بنگاه‌ها می‌توانند با حضور در این دوره‌ها نیاز خود را به آنچه باید درباره اسناد و استانداردها بدانند، تأمین می‌کنند.
رئیس اتاق ایران همچنین به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی که چندین سال است توسط بنگاه‌های بزرگ مطرح شده و مطالعات گسترده‌ای روی آن صورت گرفته است، اشاره و تصریح کرد: ایجاد کنسرسیوم‌ها و تعریف فعالیت‌های مشارکتی در این این چارچوب به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. با هم بودن و ایجاد کنسرسیوم‌ها نیاز دارد، بتوانیم فلسفه صحیح مشارکت در صادرات را درک کنیم و آنگاه واحدهای کوچک و متوسط هم زیر پوشش بنگاه‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند و روند صادرات را گسترده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *